Monday, October 26, 2009

十月感言

這個月一直很忙.總想定下心來寫‧點感想.這個月,見我的癌科醫生Dr.Rhee 和我的開刀医生Dr.Silverstein.他們都是好医生,都非常親切細心.Dr.Silverstein对伤口接合不是那麼满意.他說再等一年看看,他要把它修平.我告訴他,這些对我一點都不重要.但对他來說,是不允許的.怎麼可以留下這麼不好看的"痕跡".他是好医生.
Dr.Rhee是個可愛可親的女醫生.因母親死於乳癌,所以对病人特別親切,詢問特別詳细.很奇怪的事,我跟她特別投椽.在談話中我告訴她開的药太貴了.臨出診所前,她給了我四包Arimidex的樣品藥.足足省下我二個月的藥錢,再加上每月一粒Boniva.都是貴药.當然女兒們對媽媽的照顧,是不打折扣的.每月光是吃药就是一大開銷.又沒有generic的,又不放心不吃.很多事只有不去想它.除了向主感恩.
感謝主!兩個女兒去了趟香港,成都,九寨溝旅行渡假.前後十二天在香港受到楊姑父熱情款待.使他們覺得"受之有愧,却之不恭".我也非常感激他.女兒們很快樂,能放下手邊的工作給自已一個假.平常她們實在忙,週日忙工作,週末忙教会.做娘的亦是疼在心頭.仰望 主的憐憫.
真盼望主給我預備一位可信托的家庭医生.目前的實在不理想.

3 comments:

margaret lee said...

It looks like, in H.B. and F.V. area, only doctors from Hoag and Fountain Valley hospitals take medicare patients. We did goole serach and it shows few female doctors you can choose. All their offices are located in the building next to Albertson at Beach& yorktown. If you want we can print out the doctors' brief introduction for you.
We chose my father's doctor in this way before.

Chu Mama's Kitchen said...

Margaret; Thank you so much. I will do it.

margaret lee said...

We'll bring you the reference this weekend.